Sequoia National Park (Visalia)

25 juli 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Dinsdag 25 juli 2017

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt in het hotel kunnen we er vandaag weer tegenaan. Eerst tanken en boodschappen doen voor onderweg en dan richting Sequoia National Park.

Sequoia

Even voor de middag arriveren we bij Sequoia. Ook hier moeten we weer keuzes maken! We hadden graag de Kings Canyon gereden maar dat is een route van dik een uur enkel en deze weg moeten we ook weer terug om door te rijden naar Sequoia. Besloten (met pijn in het hart) om alleen Sequoia te bezoeken. In dit park staan de reuzensequoia, de hoogste boomsoort ter wereld. Het is inderdaad een indrukwekkend gezicht al die hele hoge bomen!

Sequoia sequoia

In het Giant Forrest staat de beroemde General Sherman Tree. Deze boom heeft een doorsnede van 9 meter en is 84 meter hoog!

General Sherman Sequoia

Vandaag wederom een hele mooie route gereden. Nu op weg naar ons hotel in Visalia. Bij de supermarkt een warme gegrilde kip gekocht en deze lekker op de kamer met wat sla opgegeten.

Nog even wat relaxen op de kamer en dan lekker slapen. Morgen staat een lange route te wachten richting Las Vegas!