Yosemite National Park (Oakhurst)

25 juli 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Maandag 24 juli 2017

Vandaag staat Yosemite National Park op de agenda! Maar voordat we richting Yosemite rijden, proberen we nog een keer een stukje van de Highway nr 1. Gisteren was het heel mistig langs de kust, vandaag ziet het er beter uit.

Een mooie en spectaculaire route van ruim een uur heen en toen ook weer een uur terug! Een beetje vertraging maar het was zeker de moeite waard!

Highway nr 1 highway nr 1 bixby creek bridge

Eenmaal weer terug in Monterey doorgereden richting Yosemite. In de middag gearriveerd in Yosemite NP. Een enorm groot en mooi park. Te groot om op een dag te kunnen bekijken, dus moeten er keuzes gemaakt worden!

We rijden de Wawona road richting Yosemite Valley Visitor Center. Onderweg komen we bij het uitzichtspunt Tunnel View, een spectaculair uitzicht over de vallei.

Yosemite is de afgelopen weken geteisterd door zware bosbranden. In tunnel view hing de laatste dagen veel rook en was het zicht beperkt. Gelukkig was de rook vandaag zo goed als verdwenen en hebben we genoten van een prachtig uitzicht. Van de bosbranden hebben we gelukkig verder niks gemerkt.

yosemite El Capitan

Bij het visitor center hebben we onze auto geparkeerd en hebben een mooie wandeling gemaakt richting de watervallen. Van ver af hebben we deze al gezien, de wandeling brengt ons naar de voet van de waterval. Een mooie wandeling, fijn om even de benen te strekken na al die km in de auto.

Yosemite waterval Yosemite selfie

Via dit mooie park weer richting ons volgende hotel in Oakhurst. Waar we na een lange maar mooie dag moe maar voldaan aankomen. Lekker gegeten in een Steakhouse dichtbij het hotel en toen lekker naar bedje. Morgen staat weer een mooie route op het programma en gaan we naar Sequoia National Park.