San Francisco

22 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag 20 juli 2017 zijn we na een perfecte vlucht van 10 uur geland in San Francisco.

Bij de douane lange wachtrijen.Je komt Amerika niet zomaar in, na heel wat formuliertjes en controles stonden we eindelijk buiten. Een transferbusje van GoLorries bracht ons naar ons hotel. Hotel Pickwick 5 th street.

Toch wel moe van de reis hebben we twee  uurtjes geslapen en de wekker gezet om 16.00 uur. Na een verfrissende douche weer de stad in. We hadden kaartjes gekocht voor de baseball wedstrijd San Francisco Giants tegen San Diego Padres in het AT&T Park.

AT&T ParkIngang AT&T Park

Wat een belevenis!

Even hebben we ons ondergedompeld in de Amerikaanse cultuur. In het stadion heel veel eettenten, het ene nog vettiger dan het andere!

Slappe frieten overgoten met een knoflookprutje of gesmolten kaas, hotdogs met veel ketchup met of zonder zuurkool, hamburgers, enorme zakken popcorn of suikerspin, ijs en nog heel veel meer!

Naast alle eetkramen ook veel merchandise van de SF Giants! Het stadion kleurde oranje met zwart.

Merchandise GiantsSuikerspinnen verkoper

Vrijdag 21 juli 2017

Vandaag onze eerste echte dag in San Francisco. We hebben goed geslapen alleen erg vroeg wakker, hopelijk wennen we snel aan het nieuwe ritme.

Met de Cable Car zijn we van Powell Street naar Fisherman's Wharf gereden. Een leuke maar ook spannende rit, half hangend aan de buitenkant van de Cable

Cable Car in de Cable Car

Bij Fishermans Wharf hebben we een tweedaags ticket gekocht voor een hop on hop off bus. Via een mooie route door o.a. Het Financial District zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden. Daar zijn we overgestapt op een andere bus die ons via de brug naar Sausalito heeft gebracht. In Sausalito hebben we een uurtje rondgekeken en toen de bus terug gepakt, weer over de Golden Gate Bridge!

Met de hop on hop off bus een hele tour gemaakt door het mooie en veelzijdige San Francisco. Langs Golde Gate Park, de Victorian Painted Ladies, City Hall en als eindbestemming Union Square.

Op Union Square bij Macy's heerlijk gegeten met als toetje een overheerlijke cheesecake! Dat was het wachten op een tafeltje van meer dan een half uur zeker waard! Na het eten terug gewandeld naar ons hotel, uitrusten voor een nieuwe dag in San Francisco.

Zaterdag 22 juli 2017

Vanmorgen weer vroeg wakker, maar wel lekker geslapen. Rond 9 uur de deur uit, richting Union Square waar we de hop on hop off bus willen pakken. Het is heel druk vandaag en het verkeer loopt vast, waardoor we lang op onze bus moeten wachten.

Uiteindelijk toch met de bus richting Chinatown, de grootste Chinese wijk van Amerika. Naast vele souvenirswinkeltjes (made in Cina) ook winkels met veel Chinese kitsch en eettentjes met authentiek chinees eten en sushi.

Chinatown ingang IMG_0568

Na een tijdje rondgelopen te hebben de bus weer gepakt richting Pier 39.

Pier 39 is de tweede toeristische attractie van Californie! Op de eerste plaats staat Disneyland!

Een compleet "pretpark" is hier neergezet met uiteraard heel veel eetgelegenheden, souvenirswinkeltjes en attracties voor de kinderen.

Natuurlijk ook de zeeleeuwen gezien!

Heerlijke crab cocktail en crab koekjes gegeten.

Uiteindelijk de bus weer gepakt richting Union Square. Nog steeds heel druk in de stad, het verkeer staat vast en de busrit duurt langer dan normaal.

Moe en warm gearriveerd op Union Square. Toch nog even naar Macy's voor een Cheesecake?? Ook hier weer heel druk en lange wachttijden, daarom een stukje cheesecake to go gehaald en lekker op een bankje op Union Square opgegeten.

Gelukkig trouwens dat we gisteren de Golden Gate Bridge hebben bezocht, vandaag is deze bijna helemaal gehuld in de mist.

Golden Gate mist

Op weg naar het hotel bij Walgreen een salade gehaald en deze lekker rustig op de hotelkamer opgegeten. Nog even Internet bijwerken en dan lekker slapen. Morgen de auto ophalen en proberen heelhuids uit het drukke verkeer van San Francisco te komen!